Interesantumi

 Citāti no skolēnu darbiem

Izmēģinot lapu izkrāsot atbilstoši uzdevuma nosacījumiem, tas neizdevās. Tika apskatīti vairāki desmiti gadījumi. Ir pamats uzskatīt, ka tas nav iespējams, jo visas trīs krāsas atrodas vienā plaknē. (16./17. m.g. JMK 5.kārtas 4. uzd.)

Vecmāmiņas nosaucu ar skaitļiem un tās es sasēdinu aplī. (16./17. m.g. JMK 5.kārtas 5. uzd.)

Tirgū satikās 10 vecmāmiņas – 5 zilas, 5 zaļas. [..] Līdzīgi ar visām zilajām vecmāmiņām pazīstās pārējās zaļās vecmāmiņas. Kur tad bez zilajām vecmāmiņām?! Arī zilās savā starpā naidojas, bet draudzējas ar zaļajām vecmāmiņām. (16./17. m.g. JMK 5.kārtas 5. uzd.)

Es to spriedu pēc ģeogrāfu teorijas. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 3. uzd.)

1 un 81 neder, jo risinājumā sanāk klasē ir 1 skolēns vai 81 skolēns, bet tas neder, jo ir neloģisks risinājums. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 4. uzd.)

Trika meistars ir labs matemātiķis. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 5. uzd.)

Piezīme: Ceru, ka saimnieks ir labs un suni pie augšējā mājas stūra nepiesies un cerams, ka suns ir paklausīgs un pa sienām nestaigās, vai uz jumta nekāps. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 2. uzd.)

Pirmajā Latvijā var bet otrajā nevar. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 3. uzd.)

81 dalās tikai ar 1 un 9 (šajā reizē, bet dalās vel ar 3, 27, utt.) (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 4. uzd.)

Tā kā ne skolēnu ne katra skolēna atnesto ozolzīļu skaits nebija teikts, tad viss bija jādomā pašam. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 4. uzd.)

Jo R.l. garumms ir 2PīR vai PīD. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 2. uzd.)

n-1=x. Tas vieninieks formulā esi tu. (16./17. m.g. JMK 2.kārtas 4. uzd.)

Paldies par zīmējumiem! (16./17. m.g. JMK 1.kārta)

zimejums

“2+3=5=7” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 3. uzd.)

“Banknotes, visticamāk, bija šādā kombinācijā : .. ” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 4. uzd.)

“2, 3, 5, 7 neder, jo tie ir pārāk mazi.” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 3. uzd.)

“Skolā mūs māca, ka skaitlis 1 nepieder ne pie pirmskaitļiem, ne pie saliktajiem skaitļiem, tomēr skolotāja ir teikusi, ka senie matemātiķi šo skaitli ir uzskatījuši par pirmskaitli, tāpēc es apskatīju divas situācijas:..” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 3. uzd.)

“P.S. 1 nav pirmskaitlis.” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 3. uzd.)

“Es risināju šo uzdevumu ar atlases metodi un pagriezās kā: …” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 4. uzd.)

“Ja sarunas laikā kāds no minioniem nepārvietojas ar visu krēslu, tad nav iespējams tāds variants, kur visi minioni teiktu patiesību..” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 5. uzd.)

“P.S. Es zinu, ka ir jābūt taisnēm, bet pēdējā zīmējumā man ir nogriežņi, jo tā ir skaistāk..” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 2. uzd.)

“Kāpēc 13 ir mazākais pirmskaitlis?” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 3. uzd.)

“1 nav pirmskaitlis, lai gan matemātiķiem par to ir atšķirīgs skatījums un viedoklis.” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 3. uzd.)

“Uzdevums risināts pēc izmēģinājuma metodes – izmēģinot iespējamās kombinācijas un pārbaudot, vai tās attiecīgajā situācijā ir derīgas.” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 3. uzd.)

“Es noticēju Kevinam un Bobam.” (16./17. m.g. JMK 1.kārtas 5. uzd.)

..visi skaitļi kuri uzdevumā ir doti izņemot skaitli 1 ir pāra skaitļi kas sajauc šo var teikt līcsvaru.. (15./16. m.g. AMO 5. kl. 2. uzd.)

“Vai var.” Tas nozīmē to, ka jūs man to jautājat. Es domāju, ka Jā. Es mēģināšu. (15./16. m.g. AMO 5. kl. 2. uzd.)

No sākuma mēs varam atņemt to vieninieku, lai tas nemaisās pa kājām. (15./16. m.g. AMO 5. kl. 2. uzd.)

Paskaidrojums: “Renārs tā izdomāja”. (15./16. m.g. JMK 4. kārtas 4. uzd.)

Var izmitināt 17 zirgus un govis. Nav minēts, ka jāizņem viss laukums. Pārējā var glabāt siena čupas vai arī darīt ko citu. (15./16. m.g. JMK 4. kārtas 2. uzd.)

Ir ļoti maz variantu (vai nu es esmu neuzmanīgs)… (15./16. m.g. JMK 3. kārtas 2. uzd.)

Balta bumbiņa. Mēģinājām. Bija grūti. (15./16. m.g. JMK 2. kārtas 3. uzd.)

Tā kā uzdevumā liek bumbiņas vilkt uz labu laimi, diez vai sanāks tā kā vajag. (15./16. m.g. JMK 2. kārtas 3. uzd.)

P.S. Šis uzdevums bija pārāk vienkāršs grūts. Nākamreiz lūdzu grūtākus vieglākus uzdevumus.  (15./16. m.g. JMK 2. kārtas 3. uzd.)

Tēja sāka nekavējoties gatavoties (15./16. m.g. JMK 1. kārtas 2. uzd.)

Tēju dzert 27 minūtes- tas jau ir pasaules rekords! (par 15./16. m.g. JMK 1. kārtas 2. uzd.)

Man šķiet, ka jā. Es to nevaru paskaidrot kādēļ jā. Jo es ticu, ka ar matemātikas palīdzību ir iespējams viss. Ir pat iespējams lidot. (5.kl. 2014./2015. m.g. AMO 3.uzd.)

…bet ir ļoti grūti izdomāt malas šim taisnstūrim, tādēļ uzskatu, ka šī darbība nav iespējama (5.kl. 2014./2015. m.g. AMO 3.uzd.)

Aizsūtot uz ekspertīzi, lai viņi nosaka, kuras ir viltotās . (5.kl. 2014./2015. m.g. AMO 5.uzd.)

Nav iespējams, jo man matemātikas pulciņa skolotāja …… …….. teica, ka, ja ir 2 varianti, tad viens būs pareizs, bet otrs nē. (5.kl. 2014./2015. m.g. AMO 3.uzd.)

Tu sēdi, domā, risini,
Nevis acis blisini.
Ir zināms tas pats svarīgais,
Ka vajadzīgs labs “garīgais”.
Un, protams, kā bez maltītes,
Uz galda glītas maizītes.
Bet kad nu smadzenes jau kūp,
Tad Tu vari projām šļūkt.
(10. kl., 2014./2015. m.g. uz MMU nodarbības aptaujas anketas)

Pati sacerēju šo dzejoli:
Ja pirmskaitļu būtu
Tad nezinu kā būtu
Bet tā kā pirmskaitļu Nav
Es nezinu kā nav.
(5. kl.) (par 14./15. m.g. JMK 2. kārtas 3. uzd.)

[..] šāds ciems nepastāv, jo nav iespējams, ka vecmāmiņām nepatīk cept rausīšus, kur nu vēl 45 vecmāmiņām (6. kl.) (par 14./15. m.g. JMK 2. kārtas 5. uzd.)

[..] tik daudz vecmāmiņām nepatīkm cept rausīšus (kas gan ir maz ticams, jo to patīk darīt gandrīz visām vecmāmiņām) (7. kl.) (par 14./15. m.g. JMK 2. kārtas 5. uzd.)

[..] 2·36=72 tik daudz nepatikšanu ir vecmāmiņām, kurām ir 2 nodarbes (5. kl.) (par 14./15. m.g. JMK 2. kārtas 5. uzd.)

[..] Ar JMK (2014./2015. m.g.) 1. kārtas 5. uzdevumu pastrādāja arī jaunāki skolēni, 1.-3. klasei – krāsojām lapiņas, un pēc tam arī tās izlikām izstādē skolas 1. stāva gaitenī. Diemžēl gluži 732 lapas neizkrāsojām… (Carnikavas pamatskola)

JMK_klavasLapa

[..] Vispirms es zīmēju dažādus veidus kā sadalīt taisnstūri, lai to pēc tam varētu salikt atpakaļ [..] Bet kad gāju atpūsties 5 min., es uzspēlēju “Tetri”. Tas mani iedvesmoja vēl vienam salikumam [..] Sāku domāt sadalījumu, kas vienu daļu samazinās, bet otru palielinās [..] Neizdomājis atsāku uz 5 min. spēlēt “Tetri” un pamanīju “kāpnītes”. Un izdomāju šo sadalījumu [..] (6. kl.) (par 14./15. m.g. JMK 1. kārtas 4. uzd.)

… izmantoju minējumu metodi, lai… (5.kl. 2013./2014. m.g. AMO 3.uzd.)

… tā tas varētu būt un tā tas ir… (5.kl. 2013./2014. m.g. AMO 3.uzd.)

… pēc acumēra skatoties… (5.kl. 2013./2014. m.g. AMO 3.uzd.)

… man neizdevās dabūt īstos garumus, bet ja uzdevumā teikts “aprēķini”, tad tas ir iespējams, tikai es netiku līdz atbildei. (5.kl. 2013./2014. m.g. AMO 3.uzd.)

Lasot šo uzdevumu vienu reizi es viņu nesapratu. Arī lasot nākamās reizes nesapratu. Bet kad lasīju kādu piekto tad es viņu sāku saprast. Tikai nezinu vai es viņu sapratu pareizi. Tā nu es izdomāju šādi: [..] Un vai tas ir pareizi? Es ceru ka jā! (5.kl. 2013./2014. m.g. AMO 3.uzd.)

…Es uzrakstīšu kā es risināju [..] Un hop! Es redzu, ka trisjtūris ABE ir puse no viena kvadrāta… (5.kl. 2013./2014. m.g. AMO 3.uzd.)

… EB=3, jo vizuāli redzams, ka šis nogrieznis ir apmēram 1 cm garāks nekā AE … [darbā gan nav dots zīmējums] (5.kl. 2013./2014. m.g. AMO 3.uzd.)

Briedis ir vesels skaitlis. (6. kl.) (par 13./14. m.g. JMK 3. kārtas 2. uzd.)

No sākuma tas šķita viegli – ņem un raksti. Bet tas bija reāli nogurdinoši un pat stulbi. Bija jāmeklē cits variants… (5. kl.) (par 13./14. m.g. JMK 3. kārtas 4. uzd.)

… Vēl to pierāda arī tas lai būtu draudzība ir jābūt uzticībai ja nav uzticības nav draudzības. Meļiem nedrīkst uzticēties. Tātad meļu noteikti ir mazāk. (7. kl.)

Es domāju, ka var gadīties tā ka uz meļu cilts ir vairāk iedzīvotāju nekā uz bruņinieku cilts, jo mēs cilvēki arī dažreiz melojam vairāk nekā sakām patiesību, tāpēc ka tad cilvēki neietu uz baznīcu un nenosūdzētu grēkus vai viņiem nebūtu kauns ja viņi ir samelojuši un tie meli ir atklāti. (6. kl.)

Manuprāt BRUŅINIEKI ir vairāk nekā MEĻU, jo patiesība uzvar melus lai kādi tie būtu!!! Paņemat piemērā mammu un bērnu. Bērns mammai melo… Mamma agrāk vai vēlāk to taču uzzinās!!! (5. kl.)

Meļi ir mazāk, jo viņi visu laiku melo, bet bruņinieki nekad nemelo un ir jauki. (6. kl.)

Teorētiski uzvarēt var firma SIA “BAC”. Tai vienkārši jābūvē ceļš taisni uz priekšu. Bet es konsultējos ar ceļu būves speciālistu un viņš man teica, ka dzīvē tā nenotiktu, jo kompānijas viena otrai traucētu. Kā viena iesāktu ceļu tā otra to pabeigtu un prēmija netiktu nevienai firmai. Tāda nu ir cilvēka daba. Tātad kāda firma var uzvarēt tikai vienošanās gadījumā. (7. kl.)

Varētu uzvarēt firma SIA “CAB”. Tai firmai jārīkojas kudri. Jāuzber uz ceļa akmeņi un jānolīdzina kārtīgi. Pēc tam jālej asfalts un lēnām ne jau ātri tad ceļš būs šķībs un greizs. Jābrauc lēni nevajag sacensties. Tā firma kura rīkosies kā es teicu. Tad tā firma vinēss. (5. kl.)

Nevar pateikt. Var paspēt, var nepaspēt. Atkarīgs no veiksmes, piemēram, pie 50% veiksmes var paspēt.

Ja paveiksies, tad paspēs, ja nepaveiksies, tad nepaspēs.

Pēc secinājumiem varu secināt…

Uzdevums: “Sagriez zīmējumā redzamo figūru…”
Lai šo uzdevumu veiktu, nācās figūru sadalīt.

Skaidrojošā vārdnīca: Atņemamais = mazināmais; atņēmējs = mazinātājs

Var, ja plakne būtu tādā pašā formā kā figūra.

Plakni nevar pārklāt ar dotā veida figūrām, jo plakne ir bezgalīga. Mēģināt to pārklāt nav nekādas jēgas, jo to nekad nevarēs pabeigt pārklāt.

… Tomēr tas viss ir atkarīgs no klimata un laika apstākļiem.

Plakni nevar pārklāt, jo visu laiku no plaknes izlīdīs ārā kāda lieka rūtiņa.

…tad 2003 zēnus sareizinam ar divām meitenēm…
(un ko iegūst, kad sareizina zēnus ar meitenēm?)

…mēs uzvedīsim pakāpē tos pašu skaitļus…

…četru skaitļu pāris…

Cik riekstu palika, kad atņēmām visu vāveru riekstu skaitu no 1. vāveres riekstu skaita?

Šādu ciparu ir 900 un tie ir: 10001; 10101; 10201; …
Diemžēl, šī ir ļoti izplatīta kļūda. Ielāgojiet: cipari ir rakstzīmes, simboli, ar ko mēs pierakstām skaitļus (līdzīgi kā burtus izmanto vārdu rakstīšanai); ciparu ir tikai 10: 0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9.

Ja dots kāds trijstūris, tad var būt, ka … vai arī viens plats leņķis un divi šauti.

Katrā desmitā ir 10 skaitļu skopas, kuras sastāv vēl no 10 skaitļiem …

…divvienādmalu trijstūris…

Viens skaitlis ir 10 skaitļi.

Atbilde: Neviens bez informācijas nepaliks. Ja vien viņa draugs uzveduma laikā neaizmigs.

pirmskaitlis nedalās ar 0

Ja mums vajag eksistēt vienādojumu

“vidusperpendikulārs” (=vidusperpendikuls), “augstiene” (=virsotne), “universāldalītājs”, “augsne” (=augstums)

Mēnesim eksistē arī 0-tais datums.

..tā kā katrai aukliņai ir 3 (4) gali…

..Šis deputāts ir liekais “trusis”.

Uzdevuma nosacījumi ir niecīgi.

Skaitļi stāv nekārtībā.

…no tām, kurās 51 [konfektes], jālikvidē 50. … Ar mazāku gājienu skaitu to nevar izdarīt, jo tad man sāktu sāpēt vēders!

Tas ir nav iespējams

Pavisam ir iespējams novilkt 10 nogriežņus, ja tie nekrustojas, jo no katrs nogrieznis savieno 2 citus. Tā kopā ir 5 · 2 = 10. Bet tā kā nogriežņi nevar krustoties tos var novilkt tikai 9.

Pārbaudiet paši, vai ir pareiza šāda vienādība:
“12+13=25+21=46+32=78”
Manuprāt, 25 ≠ 46 ≠ 78, vai ne tā? Tāpēc, lūdzu, nerakstiet šādas muļķības!

Profesors cipariņš var nobraukt ar abām riepām 20 000 km, jo tieši tik km var izturēt vājākā riepa.

Viņš ar divām riepām nevar nobraukt nekādu attālumu, jo tikai ar riepām to nevar izdarīt – viņam ir vajadzīgs arī motocikls.

Domāsim no 0 uz augšu. Priekšā nodilst ātrāk par 1/3 nekā aizmugurē. Riepas mainīsim ik pēc 3 km kuri būs nodiluši priekšā.

Šaha zirdziņš 1 gājienā atrodas uz četriem jauniem laukumiem, bet katrā nākamajā uz trijiem jauniem laukumiem.

Aktualitātes e-pastā
Piesakies jaunumiem e-pastā
Izvēlies
kategorijas
x
Ziņas
Skolotājiem